8 listopada 2015

Przyziemska podróż, startujemy! +Brownie Monsters

Przyziemska podróż, startujemy!
Lubię szukać siebie w nowych rolach. Mówię tutaj o każdym możliwym aspekcie. Nie tylko tych, które są bardzo oczywiste i zauważane. W tym poście jednak wszystko jest dużo bardziej osadzone  na tej oczywistej, jasnej i klarownej dla nas płaszczyźnie. Nie będziemy brodzić w rzekach i próbować wyławiać niepoznane stworzenia. Nie zabiorę Was dzisiaj na spacer po moim umyśle i tym, co się w nim kryje na najniżej położonych głębokościach (to nie znaczy, że nigdzie Was nie zabiorę, bo będąc tutaj ciągle gdzieś razem podróżujemy!). 

Uwaga, uwaga! Dzisiaj wybieramy się w jak najbardziej przy-ziemskie miejsce. Otóż... wędrujemy razem do miejsca, które widzimy codziennie. Miejsca mówiącego innym językiem, nie używającego słów, które my rozumiemy jako słowa. Jego podstawowymi zwrotami są syki, bulgotania, dźwięki metalu, ale również zapachy no i wzrokowo: para. To wszystko są słowa tego miejsca. Inne niż nasze, ale wcale nie mniej ważne, czy gorsze. Zachęcam serdecznie do wejścia ze mną w ten odmienny świat i zachęcam również do próby nawiązania wspólnego języka z nim. 

Mam dla Was niesamowity przepis, który ostatnio odkryłam będąc TAM. (z należytym szacunkiem z wielkiej litery napisałam nazwę tego miejsca) Z naszej rozmowy tak odmiennymi językami, powstało coś pysznego! A wytwory czasu spędzonego razem, zniknęły w brzuchach bardzo szybko, ciesząc podniebienie. Spróbujcie!

BROWNIE:
100 g gorzkiej czekolady
100 g masła
3 jajka
150 g cukru
50 g mąki
2 łyżki kakao
+ (jeśli lubicie: orzechy)

POLEWA:
100 g gorzkiej czekolady
100 g śmietany kremówki (ja użyłam 30%)
DEKORACJA:
ciasteczka Oreo
kolorowe cukierki, czy drażetki

Jak zrobić Brownie?
1. Rozpuszczamy połamaną czekoladę, masło i kakao. Mieszamy masę aż do uzyskania jednorodnej konsystencji. Po rozpuszczeniu składników, masę odstawiamy do przestudzenia.
2. W tym samym czasie, przygotowujemy w drugiej misce jajka. Miksujemy i stopniowo dodajemy cukier. Następnie dosypujemy również mąkę i miksujemy na wolnych obrotach.

3. Następnie do przygotowanej masy z jajek, cukru i mąki, dodajemy przestudzoną masę czekoladową (przygotowaną w punkcie 1.) i wszystko razem miksujemy.
4. Przekładamy masę do formy wyłożonej papierem do pieczenia i wkładamy do rozgrzanego piekarnika. Pieczemy w 180 stopniach przez ok. 25 minut.
Jak zrobić polewę?
1. Rozpuszczamy czekoladę i dodajemy do niej śmietanę.
2. Wszystko mieszamy aż do otrzymania jednolitej masy.
3. Odstawiamy polewę na chwilę do ostygnięcia - wtedy zrobi się gęstsza i łatwiej będzie ją nałożyć, aby nie spływała.


Jak zrobić potworki?
1. Kroimy wcześniej przygotowane brownie.
2. Na każdy kawałek nakładamy polewę i rozsmarowujemy ją nożem po powierzchni.
3. Dekorujemy ciasto ciasteczkami oreo i kolorowymi drażetkami, według własnej fantazji! :)
4. Odstawiamy potworki np. do lodówki na chwilę, lub zostawiamy przykryte na stole, aby polewa zastygła.

Tworząc potworki korzystałam z klik

27 komentarzy:

  1. na prawdę muszą być pyszne <3
    pozdrawiam kochaniutka <3
    weeri-weri.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają mega apetycznie! Zdolniacha z Ciebie! *-* Ja kulinarnego talentu nie mam, ale może spróbuję swoich sił i skorzystam z Twojego przepisu. ;)
    swiat-zwariowaneej.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. REWELACYJNE! Nigdy nie jadłam Brownie ale jak na to patrzę to mam potworną ochotę wypróbować ;)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajnie wyglądają te brownie! Z chęcią upiekłabym coś takiego. ;)
    Pozdrawiam!
    mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają smacznie :) Może też skuszę się je upiec ;)
    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  6. świetnie Ci wyszły! sama muszę spróbować :)
    melkamorelka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Super pomysł^^. Powtorki wyglądają przepysznie!

    Pozdrawiam cieplutko,
    Do what you love - klik!

    OdpowiedzUsuń
  8. ślicznie wyszły ci te potworki :)

    stokrotka123.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ciekawy post :) milo się go czytało
    prześliczne zdjecia !
    ale pysznosci!

    ZAPRASZAM DO MNIE
    ideal-grande.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. uwielbiam TAM przebywać :D i chętnie spróbowałabym tego przepisu ;)

    adgam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. świetny przepis, muszę namówić mamę by mi coś takiego upiekła :D


    twosistersbloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. WOW! Tak, zdecydowanie tak powinnam zacząć ten komentarz. Zacznijmy od tego, że twój opis kuchni i gotowania już sam w sobie mnie zachwycił. Szczerze - chyba nikt jeszcze czegoś takiego nie wymyślił, a tobie wyszło to genialnie. Co do samego smakołyku to wygląd sam w sobie zachęca to zrobienia takich potworków - wyglądają niesamowicie! Tak jak widziałam poprzednie komentarze - aż szkoda zjeść. Mimo tego skusiłabym się na kawałeczek, może dwa... ewentualnie osiem ;3

    ONLYMERY55.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  13. mmm, szkoda że nie można tak sobie wyciągnąć z monitora :D

    OdpowiedzUsuń
  14. O nie, mój brzuch!:( Czemu zawsze kiedy jestem głodna, to trafiam na posty o takich pysznościach, hahah.

    Miłego dnia! ♡ ❥ www.chanelier.blogspot.com <-- KLIIIK!

    OdpowiedzUsuń
  15. Wyglądają super.
    http://modoemi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Cudownie wyglądają,aż narobiłaś mi ochoty:)
    Chyba kiedyś wypróbuję twojego przepisu, super:)
    pozdrawiam i zapraszam do mnie:)

    http://caroline-caaroline.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Dekoracja robi niesamowite wrażenie :) Podobnie jak ten twórczy opis kuchni :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Muszę być mega smaczne <3
    http://sapphireblog1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. wyglada przepysznie, musze kiedys sprobowac <3

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz♥
Zostaw link do swojego bloga, chętnie go odwiedzę.
Twój komentarz wiele dla mnie znaczy! :)