16 kwietnia 2017

Co przeczytać?

Hej! Dzisiaj przychodzę do Was z postem, którym (mam nadzieję) zachęcę do przeczytania kilku wartościowych książek. Ostatnio sporo czytam i mogę śmiało powiedzieć, że znalazłam kilka naprawdę ciekawych pozycji, z których trzy dziś polecę. Czytanie przenosi do magicznej krainy i pozwala złapać perspektywę. Zawdzięczam mu wiele uśmiechów i wzruszeń. Zatem, nie przedłużając, zaczynajmy!




1. Paulo Coelho - ,,Być jak płynąca rzeka'' - była to pierwsza z książek tego autora, która wpadła mi w ręce. Zakochałam się w niej. Zawarte w niej krótkie historyjki czyta się wyjątkowo szybko i przyjemnie. Wiele z nich spowodowało, że zaczęłam rozmyślać o pewnych codziennych rzeczach, na które wcześniej zupełnie nie zwracałam uwagi. Myślę, że warto i że ta pozycja spodoba się wielu - niezależnie od tego, po jaki gatunek najczęściej sięgają. Jest ponadczasowa.
2. Joan Didion - ,,Rok magicznego myślenia'' - w tej książce także się zakochałam. Sięgnęłam po nią podczas jednej z wizyt w pobliskiej bibliotece, zupełnie przypadkiem. Błahy powód, bo spodobał mi się tytuł i zauroczyła okładka. Przeczytałam. Czyta się bardzo przyjemnie. Bardziej jak esej czy pamiętnik niż powieść. Lekka i we wzruszający i przyjemny sposób traktująca o najtrudniejszych ludzkich uczuciach takich jak śmierć, samotność, strata najbliższych osób. Polecam ją zarówno dla tych, którzy sami zmagają się z podobnymi trudnościami jak i tym, którzy aktualnie nic podobnego nie przeżywają. Wiem, że i tak znajdą w tej książce coś wartościowego dla siebie. Wyjątkowa pozycja. Świetnie napisana i skomponowana.
3. James Dashner - ,,W sieci umysłów'' - czytałam wcześniej powieść tego autora: serię ,,Więzień labiryntu'' i gdy zobaczyłam na półce w bibliotece kolejne powieści, nie mogłam się powstrzymać przed zgarnięciem jej i wypożyczeniem. Nie pożałowałam. Na razie za mną pierwsza część tego cyklu, pozostały jeszcze dwie (a dokładniej jedna i pół, bo jestem w trakcie drugiej). Cykl nazywa się ,,Doktryna śmiertelności'' i jest to powieść gatunku science-fiction. Opowiada o życiu grupy przyjaciół w cyber rzeczywistości. Wciągająca i zapierająca dech w piersi. Polecam każdemu! Ja się zakochałam w tej serii i w twórczości Jamesa Dashnera.

12 komentarzy:

  1. zapisane, może uda się w wakacje je przeczytać :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Już wiem co będę niedługo czytać :)
    blaack-pearl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwszą niedawno znalazłam na przecenach i zastanawiam się nad kupnem.
    http://xartday.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe propozycje. Ja najpierw muszę dokończyć moje wszystkie rozpoczęte powieści, ale może się skuszę na jedną z nich ^^
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  5. Niestety żadna z tych książek nie trafia do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie znałam wcześniej żadnej z tych książek, ale dopisałam je do swojej listy "do przeczytania" i jeśli będę miała okazję, to chętnie po nie sięgnę :)

    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com/2017/04/in-winter-i-plot-and-plan-in-spring-i.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Paulo Coelho to mój jeden z ulubionych pisarzy. Resztę książek dodaję do swojej listy i na pewno przeczytam w najbliższym czasie. Super są takie posty, które pokazują książki których jeszcze nie znałam. Obserwuję :)

    https://kahsdesign.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam te trzy książki i powiem tylko tyle, że są świetne.
    Masz naprawdę ciekawego bloga, chętnie jeszcze tu wpadnę :)

    http://krucz-kruczis.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. inspirujący blog! Jesteś urocza!
    będzie mi bardzo miło jeśli zajrzysz do mnie:) http://pluukasiewicz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. super wpis i fajny blog

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ciekawy wpis, skorzystam z propozycji i przeczytam coś z Twojej listy. Zapraszam też do mnie: https://www.fryzomania.pl/category/fotele-fryzjerskie Może znajdziesz coś dla siebie. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz♥
Zostaw link do swojego bloga, chętnie go odwiedzę.
Twój komentarz wiele dla mnie znaczy! :)